Gozd in naravno okolje skozi otrokove oči
Osnovna šola Odranci, vrtec Mavrica
Oddelek: 5
Število sodelujočih otrok: 22 (3-5 let)
Strokovni delavki oddelka: Lea Zver in Terezija Zver
V letošnjem letu smo se odločili, da bomo pristopili Unesco projektu Gozd in naravno okolje skozi otrokove oči. Naš vrtec je na podeželju, zato nam je narava blizu in jo lahko okusimo v več različnih naravnih okoljih: polja in travniki, gozd, pot ob potoku… Za projekt smo se odločili, da otrokom približamo naravo in jih spodbujamo k raziskovanju ter razumevanju naravnega okolja.
Cilji, ki smo si jih zadali:
- Spodbujanje zanimanja za naravo in naravna okolja (gozd, travnik).
- Razvijanje spoštovanja do naravnega okolja
- Krepitev motoričnih in čutnih sposobnosti otrok skozi dejavnosti v naravi.
- Razvijanje socialnih veščin in sodelovanja med otroki.
Pred prvim obiskom gozda smo otroke seznanili z gozdnim bontonom.
- Spoznavanje gozda
Sprehod v gozd: Otroci so obiskali bližnji gozd, kjer so opazovali drevesa, rastline in živali. Nabirali smo odpadle gozdne plodove in listje. Objeli smo drevo in za trenutek uživali v zvokih narave.
- Ustvarjalne delavnice
Otroci so zbirali naravne materiale (listje, veje storže) in jih uporabljali za izdelavo umetniških izdelkov po skupinah. Otroci so delali frotaž na različnih deblih.
- Obisk gozda opazovanje potoka
Gozd smo obiskali v poznih jesenskih dneh in se ustavili ob potoku. Otroci so opazovali potok, ter življenje živali ob potoku.
- Obisk in opazovanje travnika
Otroci so uporabljali povečevalna stekla za opazovanje majhnih rastlin in žuželk. Ob končni refleksiji dejavnosti smo se pogovorili kaj vse so opazili na travniku, kaj jim je bilo najbolj všeč, kaj so si najbolj zapomnili.
Izjave otrok:
Deklica N. »V gozdu mi je lepo ker je mir pa ker je vse tiho.«
Deček M.: »Meni je bilo v gozdu lepo, ker smo objeli drevo in ga pobožali.«
Deček J: »Meni je pa lepo, ko gremo kam na sprehod, pa tam v gozdu kaj ustvarjamo.«
Deklica J.: »Ko sem barvala z voščenko po listu in se je videlo deblo, to mi je bilo lepo.«
Deček T: » S prijatelji smo skupaj naredili drevo iz vej in listov, jaz sem postavil veje.«
Deček P: »Jaz sem prvi našel mravljišče, koliko mravelj je bilo skupaj.«